Yazıcı; ‘Sahip çıkılsaydı tren çalışırdı’

Çerkezköy’e gelen Türk Ulaşım-Sen Genel Başkan yardımcısı Yaşar Yazıcı, Tren Garı personeliyle bir araya gelerek yöresel trenlerin neden seferlerden kaldırıldığı hakkında bilgi verdi. Yazıcı konuşmasında, “Normalde bu tren yüzde 2 gelir karşılıyordu ama yüzde 98 zarar da süspanse ediliyordu. Buna karşı yolcunun az olması ve yöre halkının trene sahip çıkmaması nedeniyle seferleri iptal oldu. Tren kalktığında da kimse ses çıkarmadı. Bu bölgenin illerinde milletvekilleri, belediyeler ve halk olsun kamuoyu oluşturup tepki gösterselerdi bu olmazdı. Vatandaş ve yöneticiler, kaymakam ve valilik bu trenin çalışmasını isteseydi bu tren çalışırdı” dedi

Yazıcı; ‘Sahip çıkılsaydı tren çalışırdı’
09 Mart 2016 Çarşamba 15:32

TOPLANTI SALONUNDA BİR ARAYA GELDİLER

Türk Ulaşım-Sen Genel Başkan yardımcısı Yaşar Yazıcı, Türk Ulaşım-Sen 3 Nolu Şube Başkanı Öztürk Çınar ve 3 Nolu Şube Yönetiminden Tevfik Taştan ile birlikte Çerkezköy Tren Gar’ına gelerek devam tren seferleri hakkında bilgilendirme de bulundu. Gerçekleşen ziyarette Çerkezköy Gar Şefi Mustafa Parapan, Çerkezköy Temsilcileri Nevzat Yıldırım ve Abdurrahman Fırtın, sendika üyeleri ve çalışanlar, Genel Başkan yardımcısı ve beraberindekileri kapıda karşılayarak toplantı salonunda ağırladılar.

ALDIĞIMIZ BİLGİLERİ ANLATMAYA ÇALIŞIYORUZ

Çalışanların sıkıntılarının dinlenmesinin ardından basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Türk Ulaşım-Sen 3 Nolu Şube Başkanı Öztürk Çınar, yöresel trenlerin neden seferlerden kaldırıldığı hakkında bilgi vererek, “Gönül isterdi ki buraya gelirken hızlı trenle gelelim, dolayısıyla da hızlı trenle gelemediğimiz için hem sendikal anlamda, hem de kurumsal anlamda bir mahcubiyetimiz var. 81717, 81717, 81722 sayılı yöresel trenler seferden kaldırıldığında biz o zaman köy köy, mahalle mahalle, muhtarları, ilçe başkanlarını, siyasi parti temsilcilerini dolaştık. Bize destek verin halk bunu istiyor diye ve bu arada trenlerin neden kaldırıldığına yönelik meclise bir önerge verildi. Bakanın cevabı o bölgede trenler 30-60 kilometre hızla gidiyor, biz trenleri kaldırdık hızlı trenleri sefere koyacağız, yol yenilemesi yapacağız ve orada vatandaşların biraz sabretmesini istiyoruz dediler. Bizde geldik ve oradaki paylaşımları burada ki arkadaşlarımıza anlatmaya çalışıyoruz” dedi.

BAKANLIĞA VE MECLİSE TAŞIMAYI DÜŞÜNÜYORUZ

Gördük ki bugün 2016 Mart ayı olmasına rağmen hızlı tren sefere konulmadığı gibi bir yöresel trenimiz vardı oda seferden kaldırıldı diyerek konuşmasını sürdüren Çınar, “Bu yörenin insanı çok mülayim ve kaderine razı olan bir insan. Bugün itibariyle de daha iyi olacağını düşünüyor ve bizler de bu iyi niyetteyiz. Fakat beklentimiz her geçen gün ümitsizliğe gidiyor. Yol çalışması yapılırken, köprü çalışmasının da yapılmasını isterdik ama köprülere bu yaz itibariyle başlıyorlar ve bu yaz itibariyle de trenlerden fazla ümitli değiliz. Bundan sonra neler yapılacağını Trakya’daki arkadaşlarımız ve vatandaşlarla görüşeceğiz. Eğer burada ortak bir akılla hareket edersek, bunu en yetkili kurum olan bakanlığa başkanlığa ve meclise taşımayı düşünüyoruz” açıklamasında bulundu.

POLİTİK OLDU DİYE DÜŞÜNÜYORUM

Öztürk Çınar, Uzunköprü belediyesinin bu konuda imza kampanyası başlatarak basın açıklaması yaptığını  ifade ederek, “Uzunköprü belediyesi ile de görüşerek onlara ne gibi katkı sunabiliriz onlar bize ne gibi katkı sunar bunu değerlendireceğiz. Mega Kent İstanbul’a vatandaşlarımız özel araçlar yada otobüslerle gidiyor. İnşallah el birliğiyle, gerek çalışanlar gerekse vatandaşlarla bu olumsuzluğu gidermeye çalışacağız. Seferlerin kapatılma sebebi araştırmalara göre, trenin 20 Ekim de konularak 15 Şubat tarihinde kaldırılması arasında yapılan istatistikte ortalama 27 yolcu taşındığı ve dolayısıyla da gelirin giderin yüzde 6’sını karşıladığını, zarar ettiğini o açıdan da kaldırıldığını söylediler. Normal de yüzde ikisi ama onların beyanına göre yüzde altısı diyorlar. Elbette ki yapılan tren ilk sefere konulduğu zaman 20 Ekim de burada törenle açıldı ama yöre halkı bunu tam olarak bilmiyordu. Son bir kaza oldu hem zemin geçitte kaza olunca vatandaş tren seferlerinin olduğunu duydu. Trenin sefere konuluşu ve kaldırılışı politik oldu diye düşünüyorum” diye konuştu.

3-4 TREN DAHA BU BAHANEYLE KALDIRILDI

Türk Ulaşım-Sen Genel Başkan yardımcısı Yaşar Yazıcı ise yaptığı konuşmada asıl amaç kamu yararına yani halka hizmet olması gerektiğini belirterek, “Treni koyduran irade süspanse edip demir yollarını garantilemişti. Normalde bu tren yüzde 2 gelir karşılıyordu ama yüzde 98 zarar da süspanse ediliyordu. Buna karşı yolcu az olduğu ve yöre halkının trene sahip çıkmaması trenin kalkmasına neden oldu. Tren kalktığında da kimse ses çıkarmadı. Bu bölgenin illerinde milletvekilleri, belediyeler ve halk olsun kamuoyu oluşturup tepki gösterselerdi bu olmazdı. Treni koyduran irade bu trenleri süspanse ediyordu. Süspanse edilen bir trenin zarar etmesi demir yolları açısından değil ama milli menfaatler düşünülerekten  orada bir irade geliştirdiler. Vatandaş ve yöneticiler, kaymakam ve valilik bu trenin çalışmasını isteseydi bu tren çalışırdı. 3-4 tren daha bu bahaneyle kaldırıldı” dedi.

ÇALIŞMALARIN BİR YIL DAHA DEVAM EDECEĞİNİ DÜŞÜNÜYORUZ

Yazıcı son olarak Çerkezköy Halkalı arasında ki çalışmalar hakkında da bilgi vererek, “Tren seferleriyle alakalı olarak yakın tarih veremeyiz. Ulaştırma bakanımız en kısa sürede açılmasını istiyoruz diyor ama süreyi onlarda veremiyor. Köprülerin de yenilenmesi gerekiyor ve bu yaz daha yeni ihalesi yapılacak. Süre olarak Türkiye de teknoloji gelişti. Ankara büyükşehir belediyesi 35 günde bir alt geçit yapıyor. İstendiği taktirde yapılır ama bu bölge de her ne hikmetse biraz fazla sürdü. İstenilirse altı ay içinde bitirilebilir ama bu şekilde giderse bir yıl gibi bir süre içinde bitirilir diye düşünüyoruz. Çalışmalara henüz başlanılmadı” ifadelerini kullandı.

Haber: Emrah ÇOĞALAN

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.