AKP’nin 2004 yılında kurduğu ve vatandaşların talep, görüş, öneri, şikayet ve eleştirilerini ilgili bakanlıklara, parti birimlerine iletmesini sağlayan AKİM Sistemi ile ilgili düzenlenen bilgilendirme toplantısında konuşan AKP İl Başkan Yardımcısı ve aynı zamanda Halkla İlişkiler Başkanı Sadık Baş, sistemin detayları hakkında katılımcıları bilgilendirdi. Baş ayrıca, bir AKİM Bürosu’nun en kısa zamanda Çerkezköy’de de açılacağını dile getirdi
Adalet ve Kalkınma Partisi (AKP) İl Başkan Yardımcısı ve aynı zamanda Halkla İlişkiler Başkanı Sadık Baş, AKP Çerkezköy İlçe Teşkilatı’nda düzenlenen toplantıda, vatandaşların talep, görüş, öneri, şikayet ve eleştirilerini ilgili bakanlıklara ve parti birimlerine iletmesi amacıyla 2004 yılında kurulan Ak Parti İletişim Merkezi (AKİM) ile ilgili bir bilgi verdi. Toplantıya, Çerkezköy Belediye Başkanı Gökhan İnce, AKP İlçe Başkanı Alaettin Demirbağ, Yönetim Kurulu Üyeleri ve partililer katıldı.
ÇERKEZKÖY’DE DE AKİM BÜROSU OLACAK
Sadık Baş, toplantı esnasında, AKİM sistemi hakkında katılımcıları uygulamalı olarak bilgilendirirken, Çorlu ve Çerkezköy’de de AKİM Bürosu açmak için çalışma yaptıklarını ve bunun en kısa zamanda gerçekleşeceğini dile getirdi.
TARAF GÖZETMEKSİZİN UZATILAN İLETİŞİM ELİ
AKİM’i, AKP’nin tüm vatandaşlara taraf gözetmeksizin uzattığı bir iletişim eli olarak nitelendiren Sadık Baş, “AKİM, tüm vatandaşlarımızın her türlü şikayet, talep, öneri ve isteklerini siyasi bir taraf gözetmeksizin dinleyen ve her birine ilgili birimlerce cevap verilmesini sağlayan iletişim kaynağıdır” dedi.
KOŞULSUZ BİR ŞEKİLDE VATANDAŞ MEMNUNİYETİ İLKESİ İLE ÇALIŞIYOR
AKİM’in ‘Koşulsuz vatandaş memnuniyeti’ ilkesi ile çalıştığına vurgu yapan Sadık Baş, AKİM’in internet, telefon, faks, mektup ve kişisel başvuru gibi iletişimin tüm imkanlarını kullandığını hatırlatarak, “Vatandaşlarımız tarafından İl Başkanlığı’na gelen tüm talep, şikayet, görüş ve önerileri İl AKİM Temsilcilikleri aracılığı ile AKİM Genel Merkeze iletilmekte ve Genel Merkez Halkla İlişkiler uzmanları tarafından ilgili Bakanlıklar nezdinde takip edilip vatandaşlarımıza kesin suretle geri dönüş yapılmaktadır” şeklinde konuştu.
HERKES EŞİT MUAMELE GÖRÜYOR
Baş, AKİM’in vatandaşlara kazandırdığı avantajlar ile ilgili olarak da, “Vatandaşlar, talep, şikayet, görüş, öneri ve eleştirileri için her an ulaşabilecekleri bir kanala sahipler. Başvuruları hiçbir şekilde cevapsız kalmamakta. Tüm vatandaşlar eşit muamele görüyor. Ayrıca, AKİM ücretsiz ve özel ilişkiye gerek kalmadan hizmet alımı yapılabiliyor” cümlelerine yer verdi.
DEVRİM NİTELİĞİ TAŞIYOR
AKİM’in, siyasal iletişimde vatandaş ve parti arasındaki ilişkilerde bir devrim niteliği taşıdığını ifade eden Baş, AKİM’in her vatandaş tarafından en ufak sıkıntıda kullanılabileceğini belirterek, “AKİM’e ulaştırılan her türlü talep Genel Merkezimizde oluşturulan ilgili birimimizce değerlendirildikten sonra konuyla ilgili uzman birimlere aktarılıp daha sonra mutlaka talep sahibine geri dönüş yapılmak suretiyle cevaplandırılmaktadır” dedi.
VATANDAŞIN ÖNÜNDEKİ BÜROKRATİK ENGELLER KALDIRILIYOR
AKİM’in en büyük özelliğinin her bir talepte vatandaşlara tek tek geri dönülmesi olduğunu dile getiren Sadık Baş, “Böylece partimiz vatandaşlarımızın taraflı tarafsız sadece vatandaş olma kriterlerine dayanarak ve her bir vatandaşımızın eşit haklara sahip olduğunun bilincinde hareket ederek sorunlarını olumlu ya da olumsuz mutlaka geri dönüş yapılmakta ve önündeki tüm bürokratik engeller kaldırılmaktadır” ifadelerine yer verdi.
ALTIN PUSULA ÖDÜLÜ ALDI
Baş, konuşmasında, 2004 yılında kurulan AKİM sisteminin, iletişimin ‘Oscar’ı sayılan ve Türkiye Halkla İlişkiler Derneği tarafından verilen Altın Pusula Ödülü’nü aldığını da hatırlatırken, AKİM’in bu sayede devrim niteliği taşıyan bir siyasi proje olduğunu kanıtladığına dikkat çekti. AKİM’e ulaşmanın da çok kolay olduğunu kaydeden Sadık Baş, “Sıkıntısı olan vatandaşlarımız, bunları internet, telefon, faks, mektup ve kişisel başvuru ile AKİM’e ulaşabilirler. Bu şekilde sorunlarını kolay bir şekilde ilgili mercilere ulaştırabilir” bilgisini verdi.